Dlaczego naprawa kosztuje tak dużo, skoro w internecie można kupić pompę ABS taniej?

Bardzo wielu ludzi zadaje nam to pytanie. Dokądkolwiek nie zadzwonią w sprawie ewentualnej naprawy, słyszą często podobne ceny, które są czasami zdecydowanie wyższe, niż używana część z popularnych ogłoszeń z częściami samochodowymi. Dlaczego by więc nie kupić takiej używanej pompy ABS, i nie tracić czasu na jakieś wysyłki, przestój auta i tym podobne, skoro dzisiaj zamówię część, jutro będzie u mnie, mechanik założy i po kłopocie..Otóż powodów jest kilka.
Nie masz pewności, co kupujesz
Nie za bardzo wiesz co kupisz. Nie wiadomo ile pompa ABS, którą jesteś zainteresowany leży w bliżej nieokreślonym miejscu. W większości przypadków sprzedający nie zadają sobie nawet odrobiny trudu by zatkać kanały na płyn hamulcowy, więc może tam się znajdować cokolwiek. Chyba nie chcesz, aby na twoje bezpieczeństwo mial wplyw np. robak który wszedł w kanał pompy i umarł tam z głodu?
Stan elektroniki pozostaje zagadką
Nawet jeśli kanały są zabezpieczone, to nie wiesz w jakim stanie jest część elektroniczna. Może samochód z którego część została wyciągnięta jest po wypadku? Może auto jest po powodzi, i zostało z włączonym zapłonem zalane, i zrobiło się zwarcie? Tego nigdy się nie dowiemy.
Zapotrzebowanie na części do aut nowszych jest zdecydowanie mniejsze, niż do starszych samochodów. Po prostu.
Konieczność programowania
Potrzeba programowania. Masz auto z 2018 roku i z jakiegoś bliżej nieokreślonego powodu musisz kupić pompę ABS. Znajdujesz za 200zł. Kupujesz, zakładasz, Nie działa. Dlaczego? Dlatego, że sterownik założony był w innym samochodzie, i wymaga programowania pod Twoje auto. To nie zawsze jest proste, nie każdy ma do tego odpowiednie oprogramowanie, i nie każdy to potrafi.
Dlatego zanim kupisz używaną pompę upewnij się, że przede wszystkim dostaniesz dokument zakupu(jeżeli przy ściąganiu zabezpieczeń okaże się, że pompa pochodzi z auta kradzionego (vin),w najlepszym przypadku stracisz kilka stówek). Upewnij się również, że znajdziesz osobę która tobie zaprogramuje tą pompę i że koszty programowania nie przerosną kosztów naprawy.
W nowszych samochodach w pompie absu jest już zapisany kod immobilisera, co również komplikuje sytuację. Co więcej, sam numer części w wielu przypadkach nie jest żadną pewnością, że pompę w ogóle uda się zaprogramować. W niektórych pojazdach dochodzi jeszcze tzw kompatybilność modułu z oprogramowaniem do danego samochodu. Nie ułatwia to nikomu sprawy, a cała sytuacja ma miejsce tylko dlatego, że samochody są ukierunkowane na bycie jednorazowym i pomimo oficjalnej chęci bycia ekologicznym, utrudniają montaż używanych części.
Dlaczego nie warto kupować pompy ABS z rynku wtórnego
Oto kilka powodów, dla których nie warto kupować pompy z rynku wtórnego. Są oczywiście przypadki, że tak należy zrobić, ponieważ nie ma wyjścia. Jeżeli usterka jest niejasna, lub nienaprawialna(a takie też są i jest ich dużo), a koszt nowej pompy przechodzi ludzkie pojęcie, wtedy jak najbardziej można, a nawet trzeba zdecydować się na pompę używaną.
Musisz wiedzieć również, że jest to usługa naprawy Twojej części, którą zakładasz do samochodu bez potrzeby programowania. Elementy, które się psują, kosztują bardzo dużo pieniędzy, i na to wpływ ma również sytuacja geopolityczna regionu, w którym te części się produkuje.
Podsumowanie
Tak naprawdę większość tych punktów tyczy się wszystkich modułów montowanych w samochodach, moduły SAM, CIM, sterowniki silnika, sterowniki skrzyni biegów, moduły komfortu. Każdy z nich ma swoją specyfikę, w tej chwili każdy z nich jest programowany pod konkretne auto. Technologia konstrukcji również się zmienia, często mocno utrudniając lub wręcz uniemożliwiając wykonanie naprawy.
