Najczęstsze błędy w sterowniku skrzyni biegów CVT Mercedes W169 i W245 (722.8)
Najczęstsze błędy w sterowniku skrzyni 722.8 Mercedes-Benz A-Klasa(W169) oraz B-Klasa (W245)
Oto lista najczęściej występujących błędów w sterowniku skrzyni CVT o oznaczeniu 722.8. Zdecydowana większość awarii sterownika powoduje pojawienie się któregoś z tych błędów. Jeżeli ktoryś z tych błędów występuje w Twoim samochodzie, jest wysoka szansa, że twój sterownik jest uszkodzony i należy go zregenerować.
- 0717 - Sygnał prędkości obrotowej elementu Y3/9b3 (czujnik prędkości obrotowej pierwotnej napędu CVT) jest niedostępny
- 0718 - Sygnał prędkości obrotowej z komponentu Y3/9b3 (czujnika prędkości na wejściu skrzyni biegów CVT) jest niewiarygodny.
- 0720 - Awaria czujnika prędkości wyjściowej skrzyni biegów
- 0722 - Sygnał prędkości obrotowej elementu Y3/9b5 (czujnik prędkości obrotowej zdawczej / wyjściowej napędu CVT) jest niedostępny.
- 0723 - Sygnał prędkości obrotowej elementu Y3/9b5 (czujnik prędkości obrotowej zdawczej / wyjściowej napędu CVT) jest niewiarygodny.
- 0741 - Niemożliwe uruchomienie sprzęgła przemiennika momentu obrotowego.
- 0793 - Sygnał prędkości obrotowej elementu Y3/9b4 (czujnik prędkości obrotowej wtórnej napędu CVT) - nie - jest dostępny.
- 0794 - Obwód czujnika prędkości (Y3/9b4), przerywany
- 0896 - Niedopuszczalna regulacja skrzyni CVT.
- 1634 - Komponent Y3/9n1 sterownika CVT jest uszkodzony lub napięcie jest zbyt niskie.
- 2722 - Niedopuszczalne załączenie biegu wstecznego w CVT gdy była załączona dźwignia N-bieg wsteczny
- 2731 - Niedopuszczalne zamknięcie sprzęgła hydraulicznego „Bieg do przodu”, gdy była włączona dźwignia „N”.
- P1815 - Sygnał prędkości z komponentu Y3/9b3 (główny czujnik prędkości CVT) jest niedostępny
- P1826 - Sygnał prędkości z komponentu Y3/9b5 (wyjściowy czujnik prędkości CVT) niedostępny
- P1939 - Sygnał prędkości z komponentu Y3/9b4 (wtórny czujnik prędkości CVT) niedostępny
Nie wszystkie problemy ze skrzynią biegów można usunąć za pomocą naprawy sterownika CVT. Wiele z nich ma swoją przyczynę gdzie indziej. Poniżej krótka lista wraz z opisem, oraz wyjaśnieniem, gdzie może leżeć przyczyna problemów:
Błędy, których NIE MOŻNA naprawić wysyłając sterownik:
- P0841 - podczas jazdy rzeczywiste ciśnienie hydrauliczne jest nieprawdopodobne w porównaniu z określonym ciśnieniem hydraulicznym w skrzyni biegów CVT
- P0868 - niskie ciśnienie płynu przekładniowego
- P2723 - w bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów CVT wystąpiło niedopuszczalne otwarcie hamulca hydraulicznego „bieg wsteczny” po włączeniu dźwigni zmiany biegów „N”
- P2732 - w skrzyni biegów CVT wystąpiło niedopuszczalne otwarcie sprzęgła hydraulicznego „bieg do przodu”
Przyczyna powyższych błędów to zanik ciśnienia w skrzyni biegów. Najczęstsza przyczyna to pęknięcie części hydraulicznej lub usterka biało-niebieskiego o-ringu. Jeżeli któryś z tych błędów pojawił się na testerze diagnostycznym, dokładnie obejrzyj blok hydrauliczny.
Zdecydowana większość użytkowników, którzy doświadczyli któregoś z wyżej wymienionych kodów błędów, naprawili swoją skrzynię wymieniając płytę hydrauliczną na drugą, nie pękniętą.
- 0894 – stalowy pas skrzyni CVT ślizga się
Skrzynia jest uszkodzona mechanicznie i należy ją wyremontować, lub wymienić.
- P0730 – niedopuszczalne przełożenie skrzyni biegów CVT
Możliwe przyczyny powyższego błędu:
- Zużyty olej przekładniowy
- Opiłki w oleju przekładniowym zakłócające pracę czujników
- Uszkodzone elektrozawory
- Usterki mechaniczne skrzyni biegów
- Usterki hydrauliczne skrzyni biegów
Błędy poniżej występujące samodzielnie mogą być spowodowane usterkami mechanicznymi. Należy dokładnie obejrzeć skrzynię biegów w poszukiwaniu usterek mechanicznych. Obejrzyj dokładnie czujniki prędkości w poszukiwaniu opiłków. Wyczyść dokładnie czujniki, przyjrzyj się czy nie mają “zadziorów” oraz czy są w pozycji pionowej, złóż wszystko ponownie zalewając czystym olejem i sprawdź, czy błędy zniknęły.
P0706 - Sygnały z selektora zakresu są niewiarygodne w porównaniu z sygnałami z modułu dźwigni selektora elektronicznego
P0718 - Sygnał RPM z komponentu Y3/9b3 (czujnik RPM wejściowy CVT) jest nieprawdopodobny
P0723 - Sygnał RPM z komponentu Y3/9b5 (czujnik RPM wyjścia CVT) jest nieprawdopodobny
P0794 - Obwód czujnika prędkości wału pośredniego Y3/9b4 Przerywany
Jeżeli występują one wraz z błędami z pierwszej listy, naprawa jest możliwa.
Oto, drogi czytelniku jeden z kilku powodów, dla którego tak ważne jest podłączanie samochodu pod tester diagnostyczny i odczytanie kodów błędów. Tu nie chodzi o nas, tylko o TWOJE bezpieczenstwo, oraz o TWÓJ CZAS i TWOJE PIENIĄDZE. Firma, która TOBIE będzie naprawiać sterownik zrobi to, co zrobić może, ale nie naprawi twojej skrzyni.
Numery części, które występują jako sterownik skrzyni CVT o oznaczeniu 722.8
00107205A9 00107205B0 00403159A5 00403159A6 00403159A7 00403159A8 00403159A9 00403159AB 00403159B0 A 000 270 42 00 A 001 072 05 A7 A 001 072 05 A8 A 001 072 05 A9 A 001 072 05 B0 A 001 072 05 B1 A 001 072 05 B2 A 003 446 24 10 A 004 031 59 A4 A 004 031 59 A5 A 004 031 59 A6 VGS-FCVT A 004 031 59 A7 A 004 031 59 A8 A 004 031 59 A9 A 004 031 59 B0 A 165 545 10 32 A 168 545 10 32 A 169 370 04 06 A 169 370 05 06 A 169 370 06 06 A 169 370 07 06 A 169 370 08 06 A 169 370 10 06 A 169 370 11 06 A 169 543 10 32 A 169 545 10 32 A 169 545 10 37. A 169 565 10 32. A 220 277 10 98. A 003 446 24 20 A 169 545 100 32. A0002704200 A00107205A7 A00107205A8 A00107205A9 A00107205B0 A00107205B1 A00107205B2 A0034462410 A00403159A4 A00403159A5 A00403159A6 A00403159A7 A00403159A8 A00403159A9 A00403159B0 A1655451032 A1685451032 A1693700406 A1693700506 A1693700606 A1693700706 A1693700806 A1693701006. A1693701106 A1695431032 A1695451032 A1695451037 A1695651032 A2202771098 A0034462420 A1695451032
