Niniejsza strona używa plików cookies w celu optymalizacji korzystania ze strony internetowej, w celach statystycznych oraz popularyzacji strony za pomocą serwisów społecznościowych. Warunki przechowywania plików cookies możesz określić w przeglądarce internetowej.

Okrężna 21, 84-200 Wejherowo, godziny pracy: 8-16, godziny pracy infolinii: 8-21 +48 790 111 113

Dlaczego sterownik pompy Denso 1.7 ISUZU często się psuje ?

26/01/2024

Najczęściej spotykany błąd P0251 zwykle wskazuje na uszkodzenie zaworu SPV, jednak nawet po jego wymianie pojazd może nadal nie odpalać. Uszkodzony zawór wymaga zwiększonego docisku sprężynki, aby osiągnąć wymagane ciśnienie paliwa. W rezultacie cewka zaworu dawki potrzebuje większej ilości prądu, który jest dostarczany z sterownika pompy. W przypadku przeciążenia, sterownik może przestać działać.

Aby naprawić błąd P0251, konieczne jest najpierw sprawdzenie, czy nic nie blokuje dopływu paliwa do pompy. Jeśli nie ma żadnych blokad, istnieją następujące możliwości:

  1. Uszkodzenie zaworu, które uniemożliwia jego naprawę lub zablokowanie przez brud lub pęknięcie któregoś z elementów. W takim przypadku zaleca się wymianę zaworu i regenerację sterownika pompy, który mógł być obciążony nieprawidłową pracą zaworu. Montaż używanego zaworu jest niewskazany z powodu potencjalnych uszkodzeń lub ryzyka przegrzania sterownika. Możliwe, że zawór przy demontażu był sprawny, ale leżał poza autem długi czas, 

  2. Zawór może być uszkodzony w taki sposób, że spowoduje uszkodzenie sterownika pompy, ale po naprawie lub wymianie sterownika nadal będzie funkcjonować. Jednakże dalsze użytkowanie takiego zaworu może prowadzić do kolejnych awarii. W skrajnych przypadkach zbagatelizowanie wymiany zaworu może spowodować trwałe uszkodzenie sterownika. Zaleca się więc wymianę lub regenerację zaworu, aby zapobiec przyszłym problemom. 

Mówiąc w skrócie, wzmocnienie sterownika pompy wtryskowej może przedłużyć jego żywotność, a wzmocnienie w połączeniu z regeneracją zaworu zapewni najdłuższy okres bezawaryjnej pracy.

Odpowiedzi na często zadawane pytania:

1. Nie mam możliwości zdemontowania zaworu/nie mogę sobie poradzić, czy mogę wysłać sam sterownik?
Tak, można wysłać sam sterownik. Zaproponujemy wtedy wysłanie naszego zaworu, już zregenerowanego z doliczoną kaucją, którą zwrócimy, gdy odeślesz swój zawór do nas. Pamiętaj, że auto musi zostać uruchomione na wymienionym zaworze.

2. Czy można naprawić sam zawór?
Tak, można, ale jeżeli zawór jest uszkodzony zbyt mocno, to uszkodzony jest również sterownik. Aby zaoszczędzić na czasie i na kolejnych przestojach pojazdu, zalecamy wysłanie obu elementów

3. Na moim sterowniku nie widać numerów. Czy mimo to mogę wysłać sterownik?

TAK. Numery sterownika są zamienne, nie są konieczne do wykonania naprawy lub wymiany

4. Czy sterownik pompy trzeba programować?

NIE. Sterownika pompy wtryskowej nie trzeba programować. Wystarczy wpiąć wtyczkę i samochód ma odpalić. Programowalny jest tylko sterownik znajdujący się nad pokrywą zaworów, do któego prowadzą dwie wtyczki.

Kontakt z nami

Masz problem ze sterownikiem w swoim aucie? Zadzwoń

+48 790 111 113