Błąd wewnętrzny. Czym się objawia, w jaki sposób zachowuje się twoje auto?

Błąd wewnętrzny, jak wiemy z innego artykułu, jest usterką samego sterownika. W jednych markach występują częściej, w innych rzadziej. Tak samo jest z objawami. W zależności od marki występują w różnych warunkach. W zdecydowanej większości błąd wewnętrzny jest stały i nie można go usunąć. Są jednak dwie marki, w których sytuacja jest niejasna dla kierowcy i mechanika, w związku z tym często szuka przyczyny gdzie indziej.
Jest to Mercedes-Benz oraz grupa VAG, czyli Audi, Seat, Skoda.
Oto sytuacje w których pojawia się błąd wewnętrzny:
- nie można go usunąć na włączonym zapłonie
- można go skasować, ale po wyłączeniu i włączeniu zapłonu błąd się pojawia
- można skasować na włączonym zapłonie, po uruchomieniu silnika się nie pojawia, ale pojawia się po przekroczeniu prędkości 20km/h
- można skasować, po przekroczeniu prędkości 20km/h się nie pojawia, ale po mocnym naciśnięciu pedału hamulca, po załączeniu systemu ABS błąd się pojawia
Błąd w pozostałych markach:
W pozostałych markach błąd wewnętrzny występuje na stałe i nie można go skasować, co jest rozwiązaniem o wiele bardziej bezpiecznym z punktu widzenia kierowcy, serwisanta, który naprawia twój samochód, serwisanta, który naprawia część, oraz z punktu widzenia inżyniera, który projektował oprogramowanie. System jest zdezaktywowany bezwzględnie do momentu usunięcia usterki części.
Dla przypomnienia oto lista kodów błędów które wskazują na usterkę wewnętrzną sterownika:
VAG(Audi Seat Skoda Volkswagen)
01130 / 046A 16352 / 3FE0 16349 / 3FDD 16355 / 3FE3
BMW
5DF5 / 24053
Nissan
DTC4010 DTC5050 C0010 C1050
Opel
C0550 C056D
Renault
DTC4010 DTC5050 C0010 C1050
Chrysler/Chevrolet/Dodge/Jeep
C2200
Mercedes:
5001 5944 5945 C1001 C1945 C1944 20481 – odczytany testerem gutman( 22852 – odczytany testerem gutmann 22853 – odczytany testerem gutman
